Jak wybrać najlepszego copywritera

Rynek copywriterski rozwija się bardzo dynamicznie. Czasem może być więc trudno wybrać właściwą ofertę z tak wielu dostępnych.

Sprawdź stronę internetową i portfolio

Chcąc poznać próbkę umiejętności copywritera, a także dowiedzieć się, jaką jest osobą, warto odwiedzić jego stronę internetową, a także portfolio i bloga, jeśli takie posiada. Warto zobaczyć, czy strona jest estetyczna i czy nie ma błędów w zamieszczonych na niej treściach. Przeglądając portfolio, nie tylko poznamy jakość tekstów pisanych przez copywritera, ale także zobaczymy, czy w ogóle odpowiada nam jego styl.

Cena nie jest najważniejsza, ale jest istotna

Jednym z najważniejszych czynników dla wielu osób jest cena. Warto zwrócić na nią uwagę, przy czym zaalarmować powinny nas zarówno zbyt wysokie, jak i niskie stawki. W każdej branży za jakość trzeba trochę zapłacić i nie inaczej jest w tym przypadku, dlatego przy niskiej cenie za artykuł jest duże ryzyko otrzymania tekstu niskiej jakości. 

Wymiana maili może wiele powiedzieć

Warto kompleksowo przyjrzeć się kandydatowi na wykonanie zlecenia, ale najważniejsze jest zawsze to, w jaki sposób rozmawia Ci się z konkretną osobą. Nawet najlepsza wizytówka w postaci pięknej strony internetowej nie zastąpi profesjonalizmu w kontaktach. Obojętnie, czy tylko wymieniacie maile, czy rozmawiacie telefonicznie, warto zwrócić uwagę na ton odpowiedzi, ich szybkość, styl oraz to, czy przyszły wykonawca chce jak najdokładniej poznać szczegóły zlecenia. Jeśli tak jest i ogólnie dobrze Wam się koresponduje, zapowiada to zwykle udaną współpracę.

Olga, foto: PlushDesignStudio / Pixabay