Czy warto inwestować w naming?

Płacenie dużych kwot pieniędzy za kilkanaście, a czasem tylko kilka, liter, budzi u niektórych osób zdziwienie. Warto jednak przyjrzeć się tematowi namingu.

Co to jest naming?

Naming to jedna z gałęzi marketingu. Znając angielski, możemy się domyślić, że będzie ona koncentrować się na nazewnictwie pewnych rzeczy. Faktycznie, naming to działanie polegające na tworzeniu nazw dla firm i marek, a także dla ich produktów i usług. Czasem wyróżnia się także naming reklamowy, czyli tworzenie reklamowych sloganów i haseł. Popularnym przykładem skutecznego namingu jest chociażby popularny portal aukcyjny Allegro. Słowo allegro to włoski przymiotnik oznaczający wesoły, co od razu podświadomie wywołuje w użytkowniku portalu pozytywne skojarzenia. 

Dlaczego warto zadbać o nazwę firmy lub produktu?

Z pozoru wymyślenie nazwy dla marki lub produktu to nic trudnego. Chodzi jednak nie o stworzenie jakiejkolwiek nazwy, ale o oryginalna i chwytliwą, która przyczyni się do sukcesu firmy. Dobrze skonstruowana nazwa jest unikatowa, pozwala łatwo odróżnić markę od innych.

Jednocześnie jest łatwa do zapamiętania i z czasem staje się rozpoznawalna. Pozwala to budować świadomość marki i kreować jej pozytywny wizerunek. Nazwa powinna być także atrakcyjna. Co to znaczy? Chodzi o ładne brzmienie, ale też o dobranie ciekawych słów i zwrotów. Bardzo mile widziane są gry słów, skojarzenia brzmieniowe czy znaczeniowe tak jak we wspomnianym wcześniej Allegro. Naprawdę warto zainwestować w profesjonalny naming, gdyż dobra nazwa sama w sobie stanowi świetną reklamę firmy.

Olga, f: typographyimages / Pixabay