Remarketing – co to jest i jak działa?

Remarketing Ads to jeden z najlepszych sposobów dotarcia do klientów, którzy weszli na Twoją stronę już wcześniej. Jeśli nie podjęli żadnych działań – nie skorzystali z możliwości zakupu usługi czy produktu, nie wszystko stracone.

Marketing internetowy to prężnie rozwijająca się dziedzina – znamy wiele sposobów, dzięki którym można zareklamować swoją firmę i działalność, zyskać popularność i zainteresowanie klientów, a także zwiększyć zyski. W Google Ads remarketing pełni niezwykle ważną rolę – reklama zwykle jest bardzo skuteczna, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży. Zachęca potencjalnych klientów do dokonania transakcji.

Szacuje się, że umożliwia odzyskanie aż do 73% klientów, którzy opuścili Twoją stronę (np. sklep internetowy), zanim dokonali zakupów. Porzucony koszyk pełen zakupów nie musi więc oznaczać utraty klienta – warto jednak mu się przypomnieć. Zaletą remarketingu jest też to, że odnosi się do potencjonalnych klientów w sposób bezpośredni, co oznacza dużo większe szanse na sprzedaż.

Bardzo często mamy do czynienia z sytuacją, że klient wchodzi na stronę, ale nie decyduje się na zakupy. Opuszcza ją – może przejść na stronę konkurencji lub zapomnieć o oglądanych butach, wycieczkach czy komputerach. Dzięki reklamom remarketingowym Google Ads Twoje produkty czy usługi będą śledzić klienta, czyli będą wyświetlać się na innych stronach internetowych, na które wejdzie.

Reklama remarketingowa może być prezentowana jako grafika lub jako tekst. Cel jest ten sam – ma ona skłonić potencjalnego klienta, aby wrócił na Twoją stronę internetową i dokonał zakupu. Reklamy te wyświetlane są jako reklama tekstowa w wynikach wyszukiwania Google lub też na stronach sieci reklamowej Google (np. Google Display Network).

F: coffeebeanworks / Pixabay