Optymalizacja zdjęć pod kątem SEO

Jeśli dbasz o SEO, musisz pamiętać o kilku kwestiach – odpowiednio przygotowanej treści, aspektach technicznych, długości ładowania się strony, ale także optymalizacji fotografii.

Dodawanie zdjęć zarówno na stronie internetowej, blogach, jak i do postów na portalach społecznościowych to już standard. Każdy zdaje sobie sprawę, że wolimy oglądać strony ze zdjęciami i czytać artykuły w ten sposób urozmaicone.

Jednak ważne jest także, aby je zoptymalizować pod kątem SEO. Bez znaczenia, czy to tekst zapleczowy, sponsorowany, ekspercki, zdjęcie musimy odpowiednio nazwać i sformatować. Najlepiej dobieraj własne zdjęcia, ew. z banków zdjęć. Muszą wiązać się z tematem tekstu. W nazwie powinny znaleźć się zaś słowa kluczowe.

Istotne jest też skalowanie obrazka, bo wpływa to na czas ładowania strony, co też ma wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania Google. Wiąże się z tym również rozmiar zdjęcia – na szczęście można skorzystać z wielu darmowych narzędzi umożliwiających ich zmniejszenie.

Fot. janjf93 / pixabay