Nowinki z branży SEO

Platforma learningowa dla web developerów, zmiany w GSC – w listopadzie Google dokonało wielu aktualizacji swoich narzędzi. Sprawdź, o czym warto pamiętać i przygotuj się do nadchodzącego sezonu.
PageSpeed Insights – to jedna z nowości związana z optymalizacją szybkości od Google. Narzędznie PageSpeed Insights zaktualizowano, a w wyniku zmian korzysta ono z silnika Google Lighthouse. Google ujednoliciło tym samym uzyskiwane dane, co znacznie ułatwi pracę.
Web.dev – w listopadzie Google uruchomiło platformę learningową dla web developerów. Ma ona ułatwić wprowadzanie różnych optymalizacji technicznych stron, m.in. czasu ich ładowania. Jest ono dostępne w wersji beta i ma podobne właściwości jak wtyczka Google Lighthouse.
Google usuwa z Serpa filmy oraz grafiki. Jak wynika z danych RankRanger and STAT Search Analytics, Google w listopadzie obniżyło częstotliwość występowania w wynikach wyszukiwania grafik i filmów aż około 20-30%. W wyniku tych działań na wielu stronach może być mniejszy ruch.
Sezonowość – święta to świetny moment, aby zwrócić uwagę na zjawisko sezonowości w SEO. Trzeba odpowiedniego się przygotować do intensywnego okresu sprzedażowego, wiedzieć, jakie narzędzia warto wykorzystać, o czym pamiętać itd. Więcej szczegółów można znaleźć pod adresem: https://www.kei.pl/blog/sezonowosc-w-seo
W wizytówce Google Moja Firma wprowadzono kolejne funkcjonalności – między innymi można obserwować firmy i otrzymywać wybrane powiadomienia o ofertach, usługach, wydarzeniach itd. Nowinką są też wizytówki dla firm debiutujących na rynku.

KKw,fot.geralt/Pixabay