Zalety poszczególnych usług e-marketingowych

Dobrze zorganizowana e-reklama to podstawa dzisiejszego marketingu. Przyjmuje ona różne formy, dlatego warto je poznać, odkrywając tym samym korzyści wynikające z ich stosowania

Aktualnie najpowszechniejszą formą e-marketingu jest pozycjonowanie. Idealne dla przedsiębiorców, którzy nie oczekują natychmiastowych efektów, a chcą zbudować trwały i stały wizerunek marki. Rezultaty pozycjonowania nieraz widoczne są dopiero po kilkunastu miesiącach, więc nie jest to rozwiązanie dla osób szukających krótkotrwałych i szybko działających kampanii marketingowych.

Inną formą reklamy internetowej są kampanie Google ADS- kampanie linków sponsorowanych. Automatycznie generują ruch na stronie, umieszczając ją wcześniej na szczycie wyników wyszukiwarki Google. Każde wejście na portal z takiego linku jest jednak płatne, a nie zawsze kończy się ono zakupem produktu czy zawarciem umowy. Kampanie linków sponsorowanych zaleca się stosować przy krótkoterminowych akcjach reklamowych.

Od dawien dawna w dziedzinie marketingu internetowego funkcjonuje też email marketing. Jego zaletą jest stosunkowo niska cena, a także możliwość dotarcia do konkretnej, wybranej grupy klientów. Stosuje się go często w celu podtrzymania stałych klientów. Wysyłając im regularnie informacje na temat nowych usług czy produktów, zwiększa się ich lojalność wobec całej firmy.

Wśród usług e-marketingowych pojawiają się także kampanie produktowe, Content Marketing czy Buzz Marketing. Znając ich zasady działania, można korzystnie dostosować je do własnych celów.

Foto: typographyimages / Pixabay