Jak znaleźć profesjonalnego copywritera?

Osób, które zajmują się pisaniem, jest bardzo wiele. Może się wydawać, że znalezienie copywritera to sprawa banalna, ale znalezienie profesjonalisty wcale nie jest takie proste.

A zatem – jak go znaleźć?

Codziennie na portalach czy profilach mediów społecznościowych pojawiają się tysiące ofert od osób tworzących treści na potrzeby Internetu. Nie oznacza to jednak, że wszyscy potrafią świetnie pisać, a także optymalizować treści pod kątem SEO. Może okazać się, że powierzymy naszą stronę komuś nieprzygotowanemu – komuś, kto może wyrządzić więcej szkód niż pożytku.

Przede wszystkim, zanim zdecydujemy się na danego copywritera, warto przejrzeć uważnie jego portfolio. Ocenimy umiejętności, styl, poprawność i jakość tekstów. Ponadto często to właśnie styl jest dla nas niezwykle ważny – może nam po prostu nie pasować, mimo że same treści będą wysokiej jakości.

Pomocne mogą także być referencje od poprzednich zleceniodawców. Dopiero w następnej kolejności zwróćmy uwagę na cenę. To ważny czynnik, przy ograniczonym budżecie tym bardziej, ale zwykle koszt wiele mówi o jakości zamawianych treści.

Możesz wybierać spośród osób prywatnych, jak i firm – content marketing prężnie się rozwija. Jednak wybór firmy wcale nie oznacza, że otrzymasz profesjonalny copywriting. Więcej ryzykujesz, decydując się na copywritera freelancera, ale zawsze możesz sprawdzić referencje i portfolio. Zaletą firm jest jednak to, że pracują w niej też inni specjaliści, dzięki czemu usługi są kompleksowe, a zespół na pewno odpowie na potrzeby klienta.

(KK),foto: Pixies / Pixabay