Co nowego w social mediach?

Social media rozwijają się tak dynamicznie, że ich tempo niemal szokuje. Sprawdziliśmy, co nowego słychać – zachęcamy do lektury.

Wciąż wywołują w nas nowe emocje, wciąż na rynku pojawiają się urządzenia oferujące nowe możliwości i funkcjonalności, które ułatwiają nam funkcjonowanie w świecie. Co tym razem słychać nowego?
Najpopularniejsze media społecznościowe to nadal Facebook oraz Instagram – nic zatem dziwnego, że w fazie testów jest obecnie kilka nowych funkcjonalności. Mają one sprawić, aby łatwiej było nam z nich korzystać. Szczegóły poniżej.

Nowości od Facebooka
Facebook planuje wprowadzić tzw. cykliczne wydarzenia – same wydarzenia można planować już od dawna. Jednak opcja tworzenia cyklicznych jest nowa – można ustawić jedno wydarzenie, które będzie się odnawiało z automatu. Zapisani na nie użytkownicy otrzymają ponadto powiadomienie, przypominajkę. Dzięki temu nie musimy np. co tydzień tworzyć tego samego wydarzenia, bo jest ono już gotowe – w dodatku samo się uruchomi wtedy, kiedy powinno!

Wyszukiwarka w oparciu o zdjęcie. Wyszukiwarka Facebooka zyskała dodatkową możliwość. Można zrobić zdjęcie i uruchomić tym samym przeszukiwania. Z pewnością okaże się pomocna w szukaniu produktów!

Ads Manager oraz Power Editor jako jedno narzędzie. Marketingowcy najczęściej korzystają z jednego narzędzia – albo Power Editora, albo Ads Managera. Facebook zmienił zatem Managera reklam – uznał zatem, że oba połączy, zachowując dotychczas dostępne funkcje. Proces planowania kampanii stanie się płynny i prosty, a my będziemy korzystać z większej liczby funkcji, co pozwoli nam lepiej wykorzystywać potencjał tego narzędzia.

Kierowanie reklam do użytkowników, którzy udali się do stacjonarnego sklepu czy placówki. Opcja jest testowana, mimo że Facebook jeszcze jej oficjalnie nie wprowadził. „Store visits” to propozycja głównie dla reklamodawców – można stworzyć publiczność w oparciu o listę osób, które już wcześniej pojawiły się w placówce.

Nowości jest znacznie więcej, ale inne zostawimy także na później – przydatne funkcje to także m.in. możliwość wyciszenia znajomych, prywatne profile, nowe Centrum Kryzysowe itd. Przejdźmy zatem do Instagrama, Messengera i Snapchata.

Nowości w innych mediach społecznościowych
Uwagę zwraca już nowa siatka zdjęć na profilu – na razie jest na etapie testów. Do tej pory mieliśmy trzy fotografie w rzędzie, teraz widoczne są cztery. To niby drobnostka, ale… Smartfony oferują nam emoji, a zatem nic dziwnego, że nie tylko one! Snapchat pozwala nam stworzyć je w 3D, dzięki czemu prezentują się bardzo realistycznie. Warto samemu to sprawdzić – naprawdę fajna funkcja! A co oferuje Messenger? Otóż wideo HD oraz zdjęcia 360 stopni – jednak ta pierwsza opcja nie jest oferowana w każdym kraju, np. Polska została pominięta. Mimo to użytkownicy z dystansem przyjęli te nowości, podważając ich zasadność na komunikatorze – nie są konieczne w codziennym komunikowaniu się, a jedynie obciążają tę aplikację. To z kolei sprawia, że korzystanie z niej może nie być tak przyjazne, szybkie i bezproblemowe.

(KKw/fot.geralt/Pixabay)